16 November 2009

Cara-cara melilit selendang(shawls ala2 Siti)~ Arabian Origin

Wrote by :::"JIeHa::.. at 9:51 PTG

Salam, kali ni nak tulis tentang cara-cara pemakaian shawls pulak..
Sekarang ni memang zaman teens memakai shawls.
Saya sangat suka tengok rmereka memakai shawls.
Sangat cantik..
Tapi kalau bab2 style shawls ni, tentulah minah Arab yang lebih expert.
Yelah, tiap2 hari mereka memakai shawls.
Apa kata kita cuba gaya baru(dah ramai orang kite bergaya begini sebenarnya) melilit shawl ala-ala Arabian sikit..baru nampak cun selalu..hehe.

Jom usha step di bawah nih.




Mula2, pakai anak tudung dulu ye.
Then,pakai shawls dengan sebelah panjang,dan sebelah lagi pendek.
Kalau saya, saya pendekkan di sebelah kanan, sebab lebih selesa~(info:saya left-handed!)


Next...



Tarik shawls yang bahagian pendek ke tepi bahu dan pinkan.


Next...


Tarik yang bahagian panjang tadi ke sebelah bertentangan dan sematkan dengan pin yang comel.
Comelkan shawls pin dia(mana nak beli ye??)~promo:di  Blogshop saya ada pin comel2 tau~


Next..




The last step, kemaskan mana2 bahagian yang berserebeh ..
Kasi nampak kemas tau..
Dan, inilah hasilnya.
Cantik kan.
Cubalah gaya ni pula selepas ni ya.
Selamat Mencuba!!

pictures credit to Trendy Hijab

0 comments:

Catat Ulasan

Daisypath Anniversary tickers
 

::Ribbon Girls:: Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template and web hosting Graphic from Enakei